Liptovský Mikuáš
  Úvod   /   Návštevník   /   TOP REGIÓNU LIPTOV   /   Cykloturistika   /   Cyklotrasy   /   Nízkotatranskou krajinou

Nízkotatranskou krajinou

Trasa: Liptovský Mikuláš – Ploštín – Iľanovo – Závažná Poruba – Liptovský Mikuláš

Celková dĺžka: cca 20 km
Povrch: asfalt, hrubý asfalt
Stručný popis: Stredne náročná trasa s podmanivým výhľadom na Liptovský Mikuláš i panorámu Západných Tatier.

1. variant: Keď sa z centra mesta vydáte smerom na juhovýchod, dostanete sa až k mostu cez rieku Váh. Prejdite ho a pokračujte cestou popod diaľnicu. Po ľavej strane budete míňať Areál vodného slalomu Ondreja Cibáka. Odporúčame vám nejsť priamo do Ploštína, ale radšej odbočiť smerom na Demänovú. Cesta vedie pozdĺž diaľnice okolo poľnohospodárskeho areálu. Prvou odbočkou doľava pokračujte do kopca. Na vàšku mierneho stúpania vás čakajú nielen prozaické objekty vodojemu, ale najmä jeden z najkrajších pohľadov na panorámu mesta a Západných Tatier. Pokračujte smerom do Ploštína a odtiaľ krátkym strmým stúpaním na východ – do Iľanova. V dedine sa spustite dolu kopcom na hlavnú cestu. Cesta vpravo vedie do Iľanovskej doliny. Ak máte chuť a dostatok síl, vybehnite ňou do doliny a vráťte sa späť na hlavnú cestu. Pôvodná trasa pokračuje asi 500 m dole dedinou. Odbočte doprava a dlhým miernym stúpaním pokračujte smerom na Závažnú Porubu. Odmenou za namáhavé stúpanie je opäť podmanivý výhľad na mesto i panorámu Západných Tatier. Klesaním sa dostanete do Závažnej Poruby.
2. variant: Z Iľanova do Závažnej Poruby nepôjdete asfaltovou cestou, ale sa na hornom konci Iľanova (smerom k chate Nezábudka) napojíte na bežecké trate. Sú to fyzicky aj technicky náročné stúpania a zjazdy s lesnými úsekmi. Ak máte dostatok síl, môžete v Závažnej Porube pokračovať nahor k chate Opalisko alebo k hotelu Bohunice na konci doliny. Okolo hotela vedie lesná cesta, ktorou sa dostanete až do Liptovského Jána. Druhou možnosťou, ako prejsť zo Závažnej Poruby do Liptovského Jána, je menej náročná trasa okolo poľnohospodárskeho družstva. Obe cesty sú zjazdné len za sucha.
Zo Závažnej Poruby sa spustite dole a hlavná cesta vás ponad diaľnicu a cez Okoličné privedie späť do centra Liptovského Mikuláša.

Počas trasy môžete vidieť:
Areál vodného slalomu Ondreja Cibáka (1,5 km)